Математична освітня галузь
Тема: Розв'язування задач різними способами
Мета: формувати вміння розв'язувати задачу різними способами; формувати вміння перходити до розв'язання задачі різними способами шляхом виконання схематичного рисунка в можливих варіантах, а також уявлення про те, що не будь-яку задачу можна розв'язати різними способами; закріплювати вміння обчислювати значення виразів за діями; формувати прийоми розумових дій аналізу; розвивати логічне мислення ; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: мультимедійний комплекс; музичний та відео супровід.
Урок був побудований відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та враховуючи вікові та психологічні особливості учнів. Етапи уроку були тісно пов'язані між собою, чергувались різні види діяльності. Розумові дії підкріплювались практичними.
Початок уроку пройшов організовано. За допомогою невеличкого віршика та емоційно-психологічного настрою у привітанні, діти включились в навчально-пізнавальну роботу.
Наступний етап уроку - мотивація навчальної діяльності. В учнів формується тема, визначаються завдання уроку, та найголовніше те, що вони вже знають і що треба засвоїти на даному уроці.
Навчальна мета є головною протягом усього уроку. Для досягнення цієї мети учні проявили себе у вмінні находити інформацію, аналізувати її, розмірковувати, відповідати на запитання. На цьому ж етапі була використана самооцінка своєї діяльності та оцінка роботи в парах, де паралельно розвиваються особисті якості: вміти приймати критику, не ображатися, адекватно оцінювати товариша.
Велике значення на уроці було приділено рефлексії.
Я вважаю, що поставленої мети уроку досягнуто. На всіх етапах уроку учні були задіяні у активну розумову та практичну діяльність, із задоволенням виконували завдання уроку.
Впродовж уроку було проведно дві фізкультхвилинки (одна для очей, а друга - активна, рухлива).
Урок був цікавим, насиченим та досяг своєї мети.
Тема: Додавання двоцифрових і одноцифрових чисел. Розв'язування складених задач.
Мета: закріпити навички додавання і віднімання двоцифрових чисел, виконання перевірки дії додавання дією віднімання, формувати вміння складати і роз'язувати складену задачу, задачу на знаходження периметра, вдосконалювати навички усного рахунку, порівнювання іменованих чисел; розвивати логічне мислення, концентрацію уваги, стійкість пам'яті, навички аналізу, синтезу, порівняння, класифікації; виховувати вміння працювати в парах, бажання турбуватись про тварин взимку, дбати про власне здоров'я.
Обладнання: ТЗН, мультимедійна презентація уроку, програмовані педагогічні засоби для індивідуальної роботи, роботи в парах, таблиці.
Тип уроку: урок формування і закріплення умінь і навиків з міжпредметними зв'язками.
Урок проведено на досить високому рівні, специфікою були міжпредметні зв'язки: виконання завдань-випробувань зимовими явищами природи, повторення правил поведінки під час зимових екстремальних ситуацій.
Були враховані особливості учнів під час виконання різних видів роботи на уроці, гри «Снігопад», об'єднані в групи «Заметіль», «Бурульки», «Ожеледиця». Кожна група повторила правила поведінки під час виникнення цих зимових явищ, виконувала диференційовані завдання.
Структура уроку формування і закріплення умінь і навиків з міжпредметними зв'язками сприяла вирішенню основних завдань уроку. Раціонально виділене місце повторенню та узагальненню знань учнів: зоровий математичний диктант, робота в групах, гра «Сніговики-веселуни» (робота в парах); розвитку математичних умінь учнів: колективна творча робота над задачею, геометричний матеріал.
Акцентувалася увага на основних наукових поняттях з теми: зв'язок дії додавання і віднімання, перетворення і порівняння іменованих чисел.
Особистісно зорієнтований підхід до учнів здійснювався під час роботи на картках. Диференційований підхід знайшов себе під час «роботи в групах», «робота в парах».
Під час уроку були використані такі засоби навчання:
- таблиці, програмовані педагогічні засоби для індивідуальної роботи, ілюстрації, ТЗН (комп'ютер, телевізор), записи на дошці.
За рахунок психологічного налаштування, хвилинки релаксації, прийомів «навмисної помилки» прийомів самоперевірки, прийомів самооцінювання підтримувалась хороша психологічна атмосфера спілкування.
За рахунок використання зміни форм роботи, диференційованими завданнями-картками, ілюстрацій, таблиць забезпечувалось на уроці раціональне використання часу, попередження перевтоми учнів.
Поставленні завдання вдалось повністю реалізувати. Мети уроку досягнуто.