Мовно-літературна освітня галузь
Тема. Спостерігаю за прислівниками
Мета: ознайомити учнів з прислівником як частиною мови, вчити дітей самостійно здобувати знання; формувати вміння та навички розпізнавати прислівники серед інших частин мови, правильно їх писати та вживати в усному мовленні; збагачувати словниковий запас; виховувати культуру мовлення та спілкування.
Обладнання: LEGO, мультимедійний комплекс, картки.
Тип уроку: вивчення нового.
Відповідно до вказаної мети та очікуваних результатів, урок української мови в 4 класі на тему «Спостерігаю за прислівниками» відповідає сучасним вимогам НУШ. Урок є вивченням нового матеріалу та включає в себе елементи розвитку мовленнєвої комунікативної, лінгвістичної та культурної компетеностей.
Структура уроку дотримується традиційної для уроків української мови і включає етапи актуалізації опорних знань, вивчення нового матеріалу та закріплення знань. Додатково використовувались ігрові елементи та мультимедійні засоби навчання, ще збільшує інтерес учнів до теми та сприяє кращому засвоєнню матеріалу.
В ході уроку використовувались методи активного навчання, зокрема методи роботи в групах, практичні вправи та інтерактивні методи навчання, що дозволяє залучити учнів до активної участі в процесі навчання та збільшити їхню мотивацію. Метод пояснення вчителька надавала детальні пояснення щодо прислівників, їхньої ролі у мовленні та првильного вживання.
Метод демонстрації за допомогою карток та мультимедійного комплексу вчителька демонструвала приклади розпізнавання та вживання прислівників. Метод групової роботи: учні працювали в групах, виконуючи завдання з використанням LEGO та карток, що сприяло розвитку комунікативної компетентності та співпраці між учнями.
В ході уроку вчителька розвивала мовленнєву, комунікативну, лінгвістичну та культурну компетентності учнів.
Щодо дотримання принципів, на уроці було забезпечено індивідуалізацію та диференціацію навчання, оскільки вчителька створила різнорівневі завдання, що відповідали рівню знань та навичок учнів. Також було дотримано принцип наочності, оскільки використовувалися картки та мультимедійний комплекс для візуалізації матеріалу. Вчителька виявляла увагу до психологічних аспектів уроку, зокрема, створювала позитивну атмосферу у класі та дотримувалась принципу позитивного підсилення досягнень учнів. Діти відчували себе впевнено та вільно, що сприяло їхньому бажанню взаємодіяти та дізнатися нове. Загальна атмосфера роботи на уроці була позитивною та продуктивною. Учні були активними, цілеспрямованими та зацікавленими у здобутті нових знань. Завдяки використанню різноманітних методів та матеріалів, вчителька змогла зацікавити учнів та зробити урок цікавим і продуктивним.
Результати роботи задовільні, бо учні змогли назвати прислівники, розпізнати їх у тексті та використовувати їх у власному мовленні.
Мети уроку було досягнуто.
Тема. Написання слів з апострофом, складання розповідей за малюнками.
Мета: вправляти учнів у правильній вимові слів з апострофом, формувати вміння читати й писати слова з апострофом; удосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита, писати ручкою, списувати речення, подані рукописними і друкованими літерами, розвивати уміння складати розповідь за малюнком, про спогади та враження з власного життя; виховувати інтерес до домашніх тварин та до роботи з ком'ютером.
Обладнання: таблички зі словами для стіни слів, мультимедійний комплект.
Учні отримали можливість відпрацювати навички правильної вимови слів з апострофом, читання та письма слів з апострофом, а також орієнтуватися в сітці зошита, писати ручкою та списувати речення. У процесі уроку вчителька сприяє формуванню ключових компетентностей учнів, таких як уміння вчитися, комунікативність, соціальність, здоров'язберігаючість та інформаційна компетеність.
Застосування комбінованого формату уроку дозволяє використовувати різноманітні форми роботи з учнями, що сприяє більш ефективному засвоєнню матеріалу. Наявність обладнання чи мультимедійного комплекту також сприяє більш ефективному засвоєнню матеріалу та розвитку інформаційної компетентності.
Структура уроку була дотримана, що сприяє ефективному використанню часу та засвоєнню матеріалу. Чітко визначені етапи уроку дозволили учням розуміти, що від них очікується, та давали їм можливість активно брати участь у процесі навчання. Крім того, структура уроку допомагала вчителеві контролювати процес навчання та оцінювати рівень засвоєння матеріалу учнями.
Завдання уроку виконано, мети досягнуто.