Ранкові зустрічі

Ранкова зустріч 1

Тема: «Де є вода в природі?»

Вітання.

Діти беруться за руки та створюють форму крапельки. Далі передають один одному кульку і кажуть слова привітання.

Обмін інформацією.

Тема дня «Де є вода в природі?»

Перегляд фрагмента мультфільму «Капітошка».

Хто такий Капітошка? З чого він утворився?

— Краплинка водички − чаклунка, яка може перетворюватися у пар, крижинку, падати на землю у вигляді роси, дощу, покривати землю туманом або зливатися у річному потоці.

Гра «Знайди краплинку».

Хід гри.

Учитель називає слова (бурулька, град, папір, струмок, книга, замет, цегла, кава тощо). Якщо поняття пов'язане з водою, діти плескають у долоньки, якщо ні — розводять ручки в сторони.

— Як ви гадаєте, де, в яких місцях, ми можемо зустріти нашу краплинку? (Море, річка, озеро, водоспад, калюжа)

— Діти, а де в нашому класі ховається краплинка? Роздивіться уважно.

Слухання й обговорення оповідання «Де береться краплинка?» (В. Сухомлинський).

Запитання до дітей: «Яке диво побачила дівчинка?», «Куди зникла сніжинка?», «На що може перетворитися краплинка взимку?».

Групове заняття.

Неймовірні перетворення

— Уявіть, що ви — маленька краплинка. Який ви маєте вигляд? Куди помандруєте? Наприклад: «Я — сніжинка, поспішаю прикрасити ялиночку на Новий рік і подарувати гарний настрій».

Гра-руханка «Струмочок».

(Діти стають в пари одна за одною. Передня пара проходить під попарно піднятими руками інших і стає позаду, за нею – наступна, поки всі пари не пройдуть, аж знову до першої).



Ранкова зустріч 2

Тема: Чим мені запам'ятались зимові канікули?

  • Вітання

Вправа «Усмішка»

Якщо посміхнутися перехожому – він посміхнеться у відповідь.

Якщо посміхнуться небу і сонцю – розійдуться хмари.

Якщо посміхнуться Всесвіту – трапиться щось казкове.

Давайте посміхнемося губами, долонями, очима, серцем.

2. Обмін інформацією.Тема тижня: «Незвичайні гості». Тема дня: «Чим мені запам'ятались зимові канікули?»

–Ось і завершилися зимові канікули. Сподіваюся, що ви провели їх весело та яскраво, адже саме взимку ми святкуємо багато чудових свят, маємо можливість гарно відпочити, покататися на ковзанці, пограти у сніжки, подивитися мультики тощо. Під час новорічних канікул завжди панує святкова чарівна атмосфера, і відбувається щось особливе. Сьогодні ми поговоримо, чим найбільше запам'яталися вам зимові канікули?

Вправа «Мікрофон»

– За що ви любите зиму?

– Чим здивувала вас зима?

– Який подарунок для вас був найважливіший?

– Яке зимове свято було найвеселішим?

Гра-вікторина «Кращий знавець новорічних свят»

– Як зветься християнське свято на честь народження Христа? (Різдво)

– Як зветься старовина українська обрядова пісня, де висловлюють добре побажання господарям? (Щедрівка)

– Назвіть страву, що готується тричі під час різдвяно –новорічних свят. (Кутя)

–Крім куті господиня варить ще страву з сухих фруктів, як вона зветься? (Узвар)

– Назвіть, що носила з собою ватага хлопчаків –колядників? (Зірку)

– Кого колядники водили за собою під час колядування? (Козу)

– Що обов'язково додають у кутю? (Мак)

– Як зветься найбільше, завершальне свято різдвяно –новорічного циклу? (Водохреща)

3. Групове заняття

Робота в групах. Сенкан «Зима»

Запропонувати учням скласти сенкан до слова зима.

Презентація груп.

  • Теми для Щоденника вражень:

Запропонувати учням поділитись з іншими дітьми своїми враженнями про зимові канікули і написати невеличкий міні-твір.


Ранкова зустріч 3

Тема: Хто такі віруси?

  • Вітання

Учні по черзі торкаються однойменних пальців свого сусіда, починаючи з великих пальців і кажуть:

бажаю (дотик великими пальцями);

успіху (вказівними);

великого (середніми);

у всьому (безіменними);

і всюди (мізинцями);

Вітаю! (дотик всією долонею)

  • Обмін інформацією.Тема тижня: «Незвичайні гості». Тема дня: «Хто такі віруси?»

Вправа «Мікрофон»

– Хто такі віруси?

Асоціативний кущ «Вірус»

– Які слова вам спадають на думку, коли ви чуєте слово вірус?

(Хвороба, епідемія, грип, маска, кашель, термометр, нежить, чай, ліки, лікарня, висока температура, лікар, дитина …)

– Як же правильно розуміти значення слова «вірус»!

Перегляд відео «Що таке віруси та як рятуватися від них?»(частково)

– Якими бувають збудники захворювань?

  • Що можуть віруси?
  • Коли віруси потрапили на Землю?
  • Чому важливі віруси?

3. Групове заняття

Робота в групах. Вправа «Хитрий вірус»

Мета: Пояснити як розповсюджується вірус.

Учасники об'єднуються у групи і отримують аркуші паперу. Заздалегідь на одному аркуші поставлена відмітка (точка). Завдання для учасників: дати свій аркуш якомога більшій кількості учасників групи, щоб вони написали своє ім'я і повернули аркуш вам.

Висновок: аркуш, який був помічений – він як вірус, всі хто контактував і написав своє ім'я є в зоні ризику. Саме так розповсюджуються і передаються віруси.

4. Теми для Щоденника вражень:

Мені цікаво дізнатися про віруси…

Коли я виросту, то хотів би…

Якби я міг стати маленьким, то… 



Ранкова зустріч 4

Тема: Де живуть віруси і що люблять?

  • Вітання

Вправа «Незвичайне привітання».
Запропонувати учням відобразити привітання людини, яка нічого не чує і не може говорити, але в її розпорядженні – зір, жести, пантоміма;
відобразити привітання людини, яка не бачить і не розмовляє, але здатна чути і показувати;
відобразити привітання людини, яка не чує і їй тяжко рухатися, але зате може говорити і бачити.

  • Обмін інформацією.Тема тижня: «Незвичайні гості». Тема дня: «Де живуть віруси і що люблять?»

Вправа «Аукціон думок»

– Поміркуйте, де можуть жити віруси?

Перегляд відео «Що таке віруси та як рятуватися від них?» (продовження)

  • Чому віруси обирають організм людини, тварини чи рослини?
  • Як віруси мігрують від людини до людини?
  • Які умови найбільш сприятливі для вірусів?

Вправа «Вірусна атака».

Учасникам на спину закріплюється аркуш з написом «вірус», «людина», «тварина», «рослина». За певний час, якомога більше учасників «вірусів» має знайти собі «господаря». Кожен «вірус» повинен розказати як може зашкодити «господарю».

Гра-світлофор «Зустріч з вірусом» цеглинки LEGO

Учні використовуючи цеглинки LEGO червоного і зеленого кольору сигналізують у яких ситуаціях можна заразитися вірусом.

– Вітатися при зустрічі, подаючи руку.

– Побачивши знайомого, обійняти його.

– Брати до рота різні предмети.

– Допомагати старшим.

– Виконувати ранкову зарядку.

– Користуватися спільним рушником.

– Їсти на ходу.

– Ходити на прогулянку.

– Їсти овочі та фрукти.

3. Групове заняття

Робота в групах. Інтерактивна вправа «Метод «Прес»». Як і для чого віруси потрапляють в організм?

Кожна група готує власне судження за схемою:

Я вважаю, що…

Тому що, …

Наприклад, …

Отже, …

4. Теми для Щоденника вражень:

Я і мій світ вірусів …

Я дотримуюся правил особистої гігієни…

Моя зброя проти вірусів – це …



Ранкова зустріч 5

Тема. Як створюють мульфільми?

1. Вітання

Діти у колі виконують рухи відповідно до слів вірша.

Повернись праворуч,

Повернись ліворуч.

А тепер сусіду щиро усміхнись.

Разом покрокуйте,

Разом помандруйте

І до сонечка гарненько потягнись.

2. Обмін інформацією. Тема дня «Як створюють мультфільми?»

— Сьогодні ми вирушимо в уявну подорож у світі мультиплікації.

— Як ви гадаєте, як створюють мультфільми?

— Уявіть: ще 20 років тому більшість вітчизняних мультиків ліпили із пластиліну. На 10-хвилинний мультик витрачали до тонни кольорового пластиліну та, як мінімум, три місяці роботи над фігурками героїв.

· Цікаво знати! Про мультики і техніку

Мультфільми бувають…

□ Мальовані. Така техніка дає покадрову зйомку малюнків, які дещо відрізняються один від одного. Це дуже складна техніка, що вимагає копіткої праці та терпіння. (Багато мультиків Волта Діснея мальовані: «Русалонька», «Чіп і Дейл», «Чорний плащ».)

□ Лялькова анімація (мультсеріали «Домовичок Кузя», «Дядечко Ау»). Під час створення використовують сцену-макет і ляльок- акторів. Сцену фотографують покадрово, після кожного кадру в сцену вносять мінімальні зміни (наприклад, змінюють позу ляльки). Під час відтворення отриманої послідовності кадрів виникає ілюзія руху об'єктів.

□ Пластилінова анімація («Пластилінова ворона», «Падав торішній сніг», «Втеча з курника»). Фільми створюють шляхом по- кадрової зйомки пластилінових об'єктів зі зміною цих об'єктів у проміжках між кадрами.

□ Піскова, або «сипка» анімація, адже для створення мультфільму можна використовувати не тільки пісок, але й сіль, крупи, каву та інші дрібні матеріали («Пісок, або Пітер і Вовк» режисера-мультиплікатора Керолін Ліф). Пісок (інший матеріал) тонкими шарами наносять на скло, перемішують, створюючи рухому картину.

— Зараз усе значно простіше — потрібні лише комп'ютер та миша. Та найперше — цікава і корисна ідея, як у мультфільмі «Це — наше, і це — твоє». Кожна серія розповідає про унікальні вітчизняні винаходи, навчає дітей пишатися своєю країною.

— Як саме створюють мультфільм?

Перегляд відеоролика «Як створюється найпатріотичніший мультфільм країни "Це — наше, і це — твоє"» 

— Що запам'яталося з переглянутого?

— Що дізналися нового?

· Гра «Заговори голосом свого героя»

Діти вибирають улюбленого героя з мультфільму і говорять його голосом.

· Гра «Відгадай»

— Відгадайте, який герой говорить, або з якого мультфільму пісня. (Учитель умикає записи фрагментів пісень, а діти відгадують, з якого вони мультфільму.)

3. Групове заняття

· Робота в групах

— Попрацюйте в групах. Спробуйте створити власний мультфільм. Намалюйте на ватмані вигаданих героїв та їхній світ.

Презентація робіт.

4. Теми для щоденника вражень

□ Я хотів(ла) би створити…

□ Моя подорож у світ мультфільмів.

□ Мої кадри до мультфільму «Це — наше, і це — твоє».



Ранкова зустріч 6

Тема. Які є види транспорту?

1. Вітання

Доброго ранку, небо блакитне! (З'єднують великі пальчики.)

Доброго ранку, сонце привітне! (З'єднують вказівні пальчики.)

Доброго ранку в небі пташки! (З'єднують середні пальчики.)

Доброго ранку, зелені дубки! (З'єднують безіменні пальчики.)

Доброго ранку, люди привітні! (З'єднують мізинчики.)

Я вам бажаю, щоб усмішки розцвітали! (Посміхаються одне одному.)

2. Обмін інформацією. Тема дня «Які є види транспорту?»

· Гра «Вгадай за описом»

□ Це велика машина. У неї є два крила і хвіст. Літає в небі, як птах. (Літак.)

□ Ця машина потрібна для того, щоб перевозити вантажі. У неї є кабіна, кузов і колеса. (Вантажівка.)

□ Цей транспорт великий і красивий. Він пливе по воді та перевозить людей і вантажі. (Корабель.)

□ Цей транспорт їде по рейках. У нього багато вагонів. Він пихкає: «Чух-чух-чух». (Потяг.)

□ На цьому транспорті ми завжди їдемо в школу і на роботу. (Автобус, автомобіль.)

Перегляд розвивального мультфільму для дітей «Техніка та транспорт» 

— Є різні види транспорту — одні літають у небі, інші — їздять по дорогах, треті — плавають по морях і океанах. Є навіть підземний транспорт — метро. Тож є наземний, підземний, повітряний, водний види транспорту.

— Навіщо транспорт потрібний людям?

· Гра «На воді, у повітрі, на землі»

Учитель кидає дітям по черзі м'яч і називає вид транспорту. Той, хто піймав м'яч, повинен сказати, де цей транспорт використовують.

— Хто керує транспортом?

· Гра «Назви професії»

Учитель показує картку з одним із видів транспорту, а діти відповідають, хто ним керує.

Літак (пілот, льотчик).

Автобус (водій).

Корабель (капітан).

Машина (водій).

Потяг (машиніст).

Тролейбус (водій).

Ракета (космонавт).

— Вантажівки перевозять вантажі, а громадський транспорт — пасажирів. А ще існує спеціальний транспорт.

Одного разу тато з Марійкою йшли вулицею. Раптом почули звук сирени, незабаром промчала машина з червоним хрестом. Усі машини відразу поступилися місцем їй на дорозі.

— Тату, а чому цю машину всі пропускають? — запитала Марійка.

— Тому що це спеціальна машина. Такі машини допомагають людині в роботі.

Є снігоприбиральні машини, поливальні машини, поліцейські машини.

Іноді для порятунку чийогось життя може терміново знадобитися допомога. Тоді викликають спеціальну машину швидкої допомоги. У ній є сучасне медичне обладнання. Лікарі надають людині першу допомогу і, за потреби, можуть швидко доставити важкохворого в лікарню.

Ще є пожежні машини. Вони поспішають на виклик туди, де палає вогонь. Бригада рятувальників гасить полум'я за допомогою спеціального обладнання піною чи водою.

Пожежні машини завжди поспішають до когось на допомогу. Ось, Марійко, чому їх усі пропускають!

— Які спеціальні машини ви запам'ятали?

— Які ще спеціальні машини ви знаєте?

3. Групове заняття

· Вправа «Реклама»

Діти об'єднуються в групи. Кожна група отримує картку із зображенням певного виду транспорту та завдання його прорекламувати.

4. Теми для щоденника вражень

□ Я мрію здійснити подорож на…

□ Найкращі сімейні подорожі.

□ Мій омріяний автомобіль виглядає так…



Ранкова зустріч 7

Тема. У чому сила вітамінів?

1. Вітання

Ви сьогодні вже проснулись?

Мамі зранку посміхнулись?

Клас наш радо вас вітає!

Настрій кожен гарний має?

Станьмо разом в дружне коло!

Привітай нас, рідна школо!

Добрий день!

2. Обмін інформацією. Тема дня «У чому сила вітамінів?»

— Щоб мати здоров'я, необхідно правильно харчуватися.

Вживати поживне і тільки корисне.

Не їсти надміру, не шкодити тілу.

І пам'ятати про вітаміни.

· Слухання вірша «Де ховаються вітаміни?»

В фруктах, ягодах, дитино,

причаїлись вітаміни:

у малині, у суниці,

у смородині, чорниці.

Як же нам до них дістатись,

щоб улітку сил набратись?

Дужими, прудкими стати

та здоровими зростати.

Ми з'їмо оті суниці,

і малину, і чорниці,

ще й смородину, порічки,

щоб рум'яні мати щічки.


— Де ховаються вітаміни?

— Що таке вітаміни?

· Словничок

Вітаміни — речовини, життєво необхідні для організму людини.

(Учитель демонструє таблицю вітамінів і коментує її.)

· Інсценізація «Ми — корисні для людини»

Дійові особи: діти з емблемами, на яких написано: «Вітамін А», «Вітамін В», «Вітамін С», «Вітамін D».

Вітаміни (разом)

Добрий день! Впізнали нас?

Ми — вітаміни,

Дуже корисні для людини.

Вітамін А. Я — вітамін А, сприяю зростанню, допомагаю зберегти нормальний зір. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб'ячому жирі.

Вітамін В. А я — вітамін В, дуже потрібний для розумової й фізичної праці, поліпшення травлення. Шукайте мене в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м'ясі.

Вітамін С. А я — вітамін С, запобігаю застуді, поліпшую кровообіг, сприяю зростанню, лікую цингу. Багата на мене капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.

Вітамін D. А я — вітамін D, зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, печінці, риб'ячому жирі, житньому хлібі.

Вітаміни (разом)

Хто дружить із нами буде,

Всі незгоди позабуде,

Виросте міцним, здоровим,

Переможе всі хвороби!

— Дефіцит вітамінів, особливо в дітей, може зупинити належний розвиток і зростання, призводить до різних захворювань, утоми, розгубленості.

· Гра «Що корисніше?»

Що з'їсти:

□ яблуко чи цукерку? (Яблуко, вітамін С.)

□ моркву чи жуйку? (Моркву, вітамін А.)

□ випити молока чи газовану воду? (Молоко, вітамін В.)

□ банан чи чіпси? (Банан, вітамін С.)

3. Групове заняття

· Робота в групах. Інтерактивна гра «Вітамінний потяг»

Кожна група отримує вагончики з назвами вітамінів «А», «В», «С», «D» та картки із зображенням продуктів харчування.

Завдання: потрібно завантажити у вагончики (із запропонованих карток) продукти, що містять відповідний вітамін.

4. Теми для щоденника вражень

□ Якби я був(ла) вітаміном, то хотів(ла) би жити в…

□ Найсмачнішими вітамінами для мене є…

□ Я в Країні вітамінів.


Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати